seaview game and lions park - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van marga stam - WaarBenJij.nu seaview game and lions park - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van marga stam - WaarBenJij.nu

seaview game and lions park

Blijf op de hoogte en volg marga

02 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

eindelijk weekend en ook al hadden we het plan om even lekker niets te gaan doen had ik vrijdag avond nog even snel een auto gehuurd om zaterdag naar Port Elizabeth te gaan. In totaal zijn we met 4 auto`s vertrokken en zouden we optijd weg om een bezoek te brengen aan het apartheidsmusuem. Maar natuurlijk liepen we al snel, zonder enige inspanning, een uur achter op de planning. Het rijden ging ook niet iedereen even gemakkelijk af dus na 15 minuten besloot ik de hele stoet aan de kant te zetten om de laatste auto op te speuren. Even later waren we weer on the road. Iin Port Elizabeth werd alles iets wat ingewikkeld, daarbij waren we nu niet alleen de laatste auto kwijt maar de laatste twee. Wel wisten we dat deze twee een tom tom bij zich hadden. We besloten eerst maar eens te gaan lunchen bij jawel de MC Donnalds! daar heb ik het adres weer opgezocht en kwamen we erachter dat we het verkeerde adres hadden. Ondertussen was het ookal half 2 dus besloten we de plannen te wijzigen, we zouden namelijk ook nog naar een lions park en aangezien deze wel tot 17.00 uur open was besloten we hier de tijd voor te nemen en later gewoon nog een keer terug te gaan naar PE.

Met enige twijfel reed ik ons kleine 4 persoons huur autotje over de drempel van het park en reden we de bush in. "Ja ja dat kan wel" zei de man bij de ingang toen ik heb vroeg of een auto of deze het wel zou trekken. Dus hup en inderdaad het ging best prima. In het park kwamen we al snel onze eerste gnoe tegen die midden op de weg stond. Ook koedoes, springbokken en zebras gezien. Toen we de giraffen tegen kwamen besloten kim en ik al snel dat we de auto uit moesten, ondanks dat we natuurlijk plechtig beloofd hadden in de auto te blijven. na dit alles kwamen we aan bij de leeuwen opvang. Uiteraard vond ik dit al snel zielig vanwege de kleine hokken en omdat ook alle vrouwtjes apert waren opgesloten. Maar wat vet om zo dichtbij deze prachtige dieren te komen. Witte leeuwen, tijgers, panters, slangen.. maar ook de meerkat was aanwezig.. fantastisch!! heb ook nog even staan praten met een van de verzorgers om te laten informeren over de slangen die voorkomen in afrika. In tegenstelling tot de leraar die ons verzekerd had dat er geen slangen leven in zuid afrika waarvan de beet dodelijk is, vertelde deze man mij over de gevolgen van een slangenbeet. En kwam ik al snel tot de conclusie dat dit wel degelijk dodelijk kan zijn. Er leeft hier 1 soort slang waarvoor geen anti gif is, voor de sommige moet je helemaal naar Johannesburg voor anti gif en er is bijna geen enkele slang waarvoor je niet naar et ziekenhuis moet. Hierna zijn we weer op de terugweg gegaan die opzich goed verliep. Blijft wel spannend om hier in het donker te rijden en had ook best een beetje hoofdpijn van het concentreren en van al die lampen.

• 04 Augustus 2014 - 14:36

Anita:

Bedankt voor weer een mooi verslag heb er weer van genoten. Zal dit op ons to do lijstje zetten, want dit wil ik ook zien en beleven natuurlijk. Volgens mij heb je het prima naar je zin. Liefs mams

• 15 Augustus 2014 - 09:16

Anneke:

Hey Zus,
    Leuk om je verhalen te lezen!! super wat je daar allemaal doet, leert een meemaakt!
    kus