mosselbay - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van marga stam - WaarBenJij.nu mosselbay - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van marga stam - WaarBenJij.nu

mosselbay

Blijf op de hoogte en volg marga

24 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

gister zijn we heel vroeg ons bed uitgegaan om een grot in Arniston te bezoeken. De heenreis was al een ervaring opzich, veel onverharde wegen en boerderijen met enorme stieren. de zonsopkomst maakte dit allemaal nog mooier. De lucht was roze gekleurd en door alle uitgestrekte velden was de horizon oneindig. Zo nu en dan vlogen er weer wat vogels langs bizar hoe rustig en stil het overal is hier. Soms zie je kilometers lang helemaal niks behalve de prachtige natuur.

We hadden ons later vertellen dat de trip naar de grot een uitdaging zou zijn doordat we een aantal steile zandwegen over zouden moeten rijden. Er was ons dan ook geadviseerd een schep mee te nemen. uiteraard hadden wij dat advies van harte genomen en geen schop mee genomen. Toen we aankwamen in Arniston hebben sorawut en ik even geruild omdat ik geen ervaring had met stijle zandwegen en 4x4 aandrijving. Daarbij zou ik nu ook niet degene zijn die ons kon ingraven:P eenmaal de eerste berg op viel het allemaal reuze mee. Het was meer steen dan zand en we lagen er totaal niet diep in. halverwege hebben we besloten het verder te lopen en na een kleine klim waren we in grot. Het was een redelijk groote grot en na dit alles een paar minuten te hebben bewonderd werd ik alweer wat zenuwachtig ivm de vloed. maar wel een mooie ervaring weer.

hierna zijn we door getuft naar mosselbay een klein havenstadje. we waren allemaal erg nieuwsgierig naar onze slaapplek want deze nacht slapen we in een oude trein pal naast het strand. Eenmaal aangekomen viel dit alles wat tegen wat de luxe betreft maar ach wat verwacht je als je overnacht in een oude trein als deze. ondanks dat hebben we allemaal heerlijk geslapen.

na de lunch zijn we vertrokken naar Nyagru game lodge voor een quad safari. wat een top combinatie! ik zou alleen al heen gaan om mooi met die quad te scheuren maar dat ik combinatie met alle flora en fauna in dit park is adembenemend . met een gids voorop zijn we op ontdekkingstocht gegaan al snel kwamen we erachter dat we een paar seconde geleden langs een groep springbokken waren gereden die we nu van een afstand konden beschouwen. De gids lag aan ons uit dat we de springbokken waarschijnlijk niet hadden opgemerkt omdat we tegen de zon in keken en omdat de kleur van deze dieren zo goed opgaat in het geheel. Super interessant wat onze gids ons vertelde. Wist je bijvoorbeeld dat wanneer een struisvogel je aanvalt je alleen maar ervoor hoeft te zorgen dat jij groter bent? En dit kan dan gewoon door middel van een tak omdat de hersenen van deze beesten enorm klein is. Struisvogels zijn ook nergens meer zonder hun ogen daarom zijn ze goed beschermd door een extra membraan die als het ware als een zonnebril functioneert. Best fascinerende beesten die struisvogels. Hier dieper we het park inreden hoe meer dieren er te zien waren, koedoes, gnoes, zebra`s maar het mooist waren toch wel de giraffes. Ik had ze bijna gemist omdat ik natuurlijk veel te druk was met crossen waardoor ik ook even de groep uit het oog verloren was. in het park liepen maar liefst 5 giraffes waarvan 1 er net had gejongd en laten we nou net op deze giraffe stuiten. Terwijl ik naar dit prachtige dier keek merkte ik dat ik kippenvel had, niet van de kou maar puur door deze betoverende ervaring. Kan niet wachten de rest van de big five af te kunnen strepen.

  • 25 Juli 2014 - 17:16

    Anita:

    Wat weer een prachtig verslag en dan te weten dat ik dit straks ook allemaal ga zien. Ik ga van de week maar weer eens goed oefenen met mijn fotocamera.

  • 25 Juli 2014 - 17:43

    Margriet:

    Je verhalen zijn leuk om te lezen zus. Geeft mij okk wel een beeld van het land daar, vind ik wel fijn voor als ik straks die kant op kom. Ook goed om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben met zn vieren! Het plekje waar jullie nu beland zijn, knysa ziet er ook echt heel mooi uit . Althans wat ik op je foto zag. Xxx

  • 25 Juli 2014 - 21:44

    Rosa:

    Hey Margie !

    Wat een geweldige verhalen, en je bent nog maar een paar dagen onderweg ! Ben benieuwd naar de volgende ervaringen... Heel veel plezier ! Liefs X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marga

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 102457

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 26 April 2017

Azie

20 Juli 2014 - 15 December 2014

Let`s go!

Landen bezocht: