addo - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van marga stam - WaarBenJij.nu addo - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van marga stam - WaarBenJij.nu

addo

Blijf op de hoogte en volg marga

30 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Zaterdag in alle vroegte vertrokken om naar Addo te vertrekken, en zoals wij Nederlands gewent zijn was alles goed gepland. Dus eerst ontbijten om vervolgens om kwart voor 9 naar het auto verhuur bedrijf te lopen zodat ik de auto kon regelen en de rest boodschappen konden doen. Om half 10 konden we vertrekken. Uiteraard hebben we de short cut gepakt en zijn we met ons degelijke autotje door het Addo park zelf gereden. Of we wel de ramen dicht wilden houden en in de auto wilden blijven zitten ivm de wilde dieren.. Patricia en marielle keken elkaar verbaast aan. "Dus hier lopen ook leeuwen"? vraagt patricia. Ja zeker zegt de man serieus. De short cut bleek na een half uur niet zo`n short cut te zijn aangezien we maar 30km per uur konden rijden zodat ik alle kuilen en hobbels nog kon ontwijken. Uiteindelijk kwamen we weer inde bewoonde wereld terecht dus hebben we even gelunched. Rond 2 uur kwamen we aan bij onze backpackers lodge waar we allemaal erg moesten laggen bij het zien van onze dorme room genaamd De hut. Een rond hutje met 5 stapelbedden en 4 kluisjes (uiteraard zonder slot). De douches en wc waren a la camping stijl buiten. Het duurde niet lang voordat we het geniale idee kregen de 5 bedden in een lange rij tegen elkaar aan te schuiven. Gezellige boel dus.

Het duurde niet lang eerdat de rest van de groep ook arriveerde en dus konden we vertrekken naar Addo. In Addo waren we allamaal wat gespannen. we hadden veel gehoord en gezien van medestudenten die er al heen waren geweest en de verwachtingen waren hoog. We waren dan ook zeer voldaan toen we na slechts 10 minuten twee leeuwen zagen. best knap aangezien er maar 9 leeuwen in dit park van 1.600m2 rond lopen. Helaas bleven de grote kuddes met olifanten uit. We hebben er 5 gezien en waterbuffels, een jakhals, een pumba en uiteraard koedoe en hartebeest. Super vet allemaal vooral omdat je niet weet wat je gaat vinden en waar. Na de safarie zijn we weer terug gegaan naar onze lodge om daar te bbqen met 13 man met als afsluiter een kampvuur. Heel gezellig allemaal.